KETO-RUOKAVALION HYÖDYT

MIELITEOT JA SOKERIKOUKKU

Oikeanlainen ravinto tukee tasaista verensokeria. Nälkäpiikit helpottuvat ja ruokailuvälit pitenevät. Mieliteot helpottavat, samoin nälkäkiukku ja aterian jälkeinen väsymys.

AINEENVAIHDUNTA

Ruokavalio tukee normaalia aineenvaihduntaa ja auttaa esimerkiksi poistamaan turvotusta. Ketogeeninen ruokavalio on diureettinen ruokavalio, jolloin elimistön nestekierto on nopeaa, eikä elimistöön kerry ylimääräistä nestettä. Vedenjuonti on tärkeää ja se myös pitää kehon virkeänä ja ihon kauniina. 

HORMONITASAPAINO JA HORMONITOIMINTA

Naisen hormonitoiminta tarvitsee hyvää rasvaa. Ketogeenisellä ruokavaliolla voi kokemuksien mukaan tukea tasapainoista hormonitoimintaa.

HYVÄ UNI JA LISÄÄ ENERGIAA

Ketogeeninen ruokavalio tukee yleensä hyvää unen laatua. Uni syvenee ja hyvin nukutut yöt sekä ketoosi itsessään tuo kehoon hyvin energisen olon päiväsaikaan. Mieliala on virkeä ja energiaa riittää päivän puuhiin!

RASVANPOLTTO JA PAINONPUDOTUS

Ketogeeninen ruokavalio on elämäntapa ja pysyvä tapa syödä. Se ei ole dieetti, vaikka joskus saatetaan puhua ketodieetistä. Itseasiassahan sana "diet" tarkoittaakin ruokavaliota, ei muutaman kuukauden kuuria. Keho oppii käyttämään rasvaa polttoaineekseen ja polttaa rasvaa tehokkaasti, sekä ravinnosta saatua rasvaa, että kehon omia rasvavarastoja. Ketogeeninen ruokavalio voi olla myös kickstart, jonka avulla pääset muodostamaan juuri itsellesi sopivan ruokavalion. 

SUOLISTON RAUHOITTUMINEN

Ketogeeninen ruokavalio tukee suoliston toimintaa. Kokemusten mukaan monet vatsa- ja suolistovaivat kuten turvotus ja vatsakivut helpottuvat. 

Tilaa Rouva Keto -uutiskirje ja pysyt ajan tasalla!

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram