• Rouva Keto

Naisen (perusteellinen) huoltolista.


Joskus sitä miettii itseään päästä varpaisiin. Voi apua, miten paljon olisi naisessa huollettavaa ja hoidettavaa! Ei ehdi millään kaikkea. Huoh. Onneksi olen keksinyt pienen oikopolun, kerron sen lopuksi. Mutta käydään pikaiseen läpi Naisen (perusteellinen) huoltolista.


Jos nyt aloitetaan yläpäästä ja päästä. Pitäisi hoitaa hiukset hyvin, käydä kampaajalla, intialaisessa päähieronnassa ja hoitaa päätä myös sisältä päin. Meditoida ja rentoutua ja kuunnella musiikkia ja lukea kirjoja ja käydä luonnossa rauhoittumassa säännöllisesti. Pitäisi hoitaa sosiaalisia suhteita ja pitäisi pitää sopivasti hauskaa, mutta myös muistaa nukkua riittävästi. Hampaat pitäisi huoltaa ja tarkistuttaa säännöllisesti ja käyttää hammaslankaa ja purskutella kookosöljyä suussa, koska se tappaa bakteereja ja valkaisee hampaita.




Sitten naamavärkki. Pitäisi puhdistaa, kuoria, hieroa, käydä omalle ihotyypille sopivassa kasvohoidossa ja voidella illalla toisella voiteella ja aamulla toisella, silmänympäryksiä erikseen unohtamatta ja pitäisi läpsyttää sata kertaa joka päivän leuan alta, ettei tule helttaa ja myös tehdä ilmejumppaa. Niin ja decolteen rasvaus myös! Ja muistaa tutkia rinnat kerran kuussa! Ja tarkastella luomia. Käsiä ei pitäisi myöskään unohtaa. Pitäisi huoltaa kynnet, rasvata kynsinauhat ja käsien iho, jumpata sormia ja vahvistaa ranteita. Ei olisi tietysti pahitteeksi vahvistaa myös hauista, kiinteyttää alleja ja koko ylävartaloa esimerkiksi punnertamalla säännöllisesti joka päivä tai nostelemalla painoja. Sitten sheivaus kaikkialta eli kainalot, bikinirajat ja sääret sekä tietysti kulmakarvojen nyppiminen! Ja rintojen kuivahieronta, että veri kiertää, samalla myös reisiä ja peppua, että lähtee selluliitti. Pitäisi tehdä lisääntyvillä toistoilla kyykkyjä, että peppu ja jalat pysyvät vahvoina ja huolehtia bakteeritasapainostaan syömällä esimerkiksi maitohappobakteereja ja gynekologilla pitäisi käydä säännöllisesti ja otattaa papat ja mammografiat. Vaihdevuosioireita pitäisi helpottaa jotenkin tai ehkäisy hoitaa lopullisesti kuntoon ja päästä eroon PMS- oireista. Hierojalla pitäisi myös käydä säännöllisesti rentoutumassa, eikä vyöhyketerapiakaan olisi pahitteeksi. Eikä terapia, alkaa tuntumaan, jos vielä jatkan tätä listaa ja menemme kuitenkin vasta puolivälissä naista.


Pitäisi vetää vatsaa sisään, mutta yrittää silti muistaa hengittää vapaasti ja vatsa rentona. Vyötärön mitan pitäisi pysyä alle 80 cm:n ja kokonaiskolesterolin alle viiden. Pitäisi tehdä vatsalihaliikkeitä ja avata rintakehä, että säilyy hyvä ryhti. Pitäisi tanssia, että pysyy virkeänä ja kävellä, että saa happea, ja venytellä, että pysyy vetreänä. Pitäisi muistaa nostaa jalat aamulla ylös ettei tule suonikohjuja ja käyttää tarvittaessa tukisukkia. Kuoria, rentouttaa ja voidella koko keho ja jalat. Jalkakylpy, jalkahoito, jalkahieronta, pedikyyri ja kantapäiden kuoriminen ja rasvaus. Kynsilakka varpaisiiiiiin...


Unohdinko jotain...?


No unohdin, yhden tärkeimmän! Nimittäin pitäisi muistaa syödä hyvin tai edes vähän paremmin ja pitäisi muistaa juoda paljon vettä. Melkein kaiken muun voikin sitten jättää halutessaan tekemättä ja niin minä pitkälle teenkin. Jos naisen pitää ehtiä tehdä töitä ja huolehtia perheestä kaiken tuon lisäksi, niin jotain huoltotoimenpiteitä on vaan jätettävä väliin, mutta syöminen se ei ehdottomastikaan ole. Ja jos nyt jotain pitäisi valita omien resurssiensa puitteissa, niin valitsen hampaat, rentoutumisen, luonnon ja kävelyn sekä musiikin ja punnerrukset. Rintoja tunnustelen aina kun muistan.


Ja se niksi... siis minä laitan kahviin voita. Se on ihan loistava niksi tällä naiseuden huoltolistalla ja sillä minä oikaisen mutkat suoriksi. Se korvaa kaiken. Laitat vaan kahviin voita, kokeile vaikka!


Ja millainen on miehen (perusteellinen) huoltolista? Miehen pitäisi puhdistaa korvansa topsypuikoilla ja pitäisi ajaa tarvittaessa parta.




Yksi oikopolku huoltolistalla. Aivan loistava sellainen! Laita kahviin voita!


296 katselukertaa
  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube